برای مصاحبه کاری استرس دارید؟ این ۷ نکته به شما کمک می‌کند.

برای مصاحبه کاری استرس دارید؟ این هفته نکته را به شما کمک می‌کند.

نداشتن شغل در این روزها خودش استرس‌زا می‌باشد اما فرض کنید هنگامی که رزومه خود را ارسال می‌کنید از سمت یک شرکت به مصاحبه کاری دعوت می‌شود! اما رفتن به یک مصاحبه کاری می‌تواند یک تجربه اعصاب خردکن باشد. از لحظه‌ای که دعوت نامه را دریافت می‌کنید تا آخرین لحظه ممکن است در این فکر باشید که چگونه می‌توانید مصاحبه کننده را تحت تاثیر قرار دهید و شغل خود را تضمین کنید. اما لازم است به یاد داشته باشید که فرآیند مصاحبه فقط به معنای ارزیابی مهارت‌ها و تجربیات شما توسط کارفرما نیست بلکه فرصتی برای شما است تا ارزیابی کنید که آیا شرکت و نقش شما در آن شرکت برای مصاحبه‌ی شغلی مناسب است یا خیر! در واقع در هنگام مصاحبه باید این حس را داشته باشید که شما نیز قرار است تصمیم بگیرید که این شرکت را انتخاب کنید یا خیر.

در این نوشته از وبلاگ خودمان نکاتی را بررسی می‌کنیم تا با تمرین آن ها می‌توانید حداقل استرس را در جلسه مصاحبه داشته باشید (چون بهرحال بدون استرس که نمی‌شود!).

هفت نکته کمک کننده برای کاهش استرس در مصاحبه کاری

  1. تنفس عمیق را تمرین کنید: قبل از مصاحبه چند نفس عمیق بکشید تا اعصاب خود را آرام کنید و استرس را کاهش دهید.
  2. از قبل آماده شوید: در مورد شرکت و نقش آن تحقیق کنید و به سوالات متداول مصاحبه پاسخی در ذهن خود آماده داشته باشید. خوب آماده شدن می‌تواند اعتماد به نفس شما را بالا ببرد و استرس را کاهش دهد.
  3. ورزش: ورزش راه خوبی برای کاهش استرس و پاک سازی ذهن است. سعی کنید قبل از مصاحبه برخی فعالیت‌های بدنی مانند رفتن به پیاده روی یا انجام برخی حرکات کششی و یا یوگا را انجام دهید.
  4. مثبت نگر باشید: روی نقاط قوت خود و آنچه که به جلسه مصاحبه می‌آورید تمرکز کنید. به خودتان یادآوری کنید که مصاحبه فرصتی برای نشان دادن مهارت ها و تجربیات شماست.
  5. خواب کافی داشته باشید: خوب خوابیدن به شما کمک می‌کند که انرژی بیشتری داشته باشید و استرس کمتری داشته باشید. سعی کنید شب قبل از مصاحبه خواب شبانه خوبی داشته باشید (اگر مصاحبه شما در شب است سعی کنید در طول روز خواب کوتاهی داشته باشید).
  6. به دنبال حمایت باشید: با دوستان، خانواده یا یک مشاور شغلی برای حمایت و تشویق صحبت کنید. آن ها می‌توانند چشم انداز تازه ای ارائه دهند و به شما کمک کنند مثبت بمانید. حتی یک صحبت کوتاه درباره‌ی نگرانی ها می‌تواند سطح استرس شما را کاهش دهد.
  7. به یاد داشته باشید که این تنها یک مصاحبه است: در نظر داشته باشید که مصاحبه تنها یک مرحله از فرآیند استخدام است و اگر این مرحله جواب ندهد فرصت‌های دیگری نیز وجود خواهد داشت.

با دنبال کردن این هفت نکته می‌توانید استرس خود را کاهش دهید و در طول مصاحبه بهترین عملکرد را داشته باشید. به یاد داشته باشید که مهم است خودتان باشید و اجازه دهید مهارت ها و تجربه های منحصر به فرد شما بدرخشند. خودمان برای شما موفقیت را در مسیرکاریتان آرزو میکند .