چرا نوشتن روزانه باعث پیشرفت در زندگی میشه؟

چرا نوشتن روزانه باعث پیشرفت در زندگی میشه؟

یکی از مهمترین عادت‌هایی که در زندگی برای خودم ساختم؛ نوشتن روزانه است. بدون شک، نوشتن روزانه برای من نتایجی رو داشته مثل شغل بهتر، تکامل، موفقیت فردی و مهمترین چیز به اشتراک گذاشتن ایده‌ها با خواننده‌ها است. من ده سال پیش از اینی که الان هستم میخواستم نویسنده بشم ولی اون موقع فقط یک ایده بود. ولی گاهی باید به خودت نگاه کنی و بگی:” لعنتی من الان یک نویسنده ام!” و بعد از اون باید کارتو با هر روز نوشتن شروع کنی.

من نوشتن روزانه رو پیشنهاد میکنم به خاطر ۵ دلیل:

انضباط شخصی بهتر

لذت بردن از زندگی بسیار ساده است. همه میتونن مستقل بشن و خوش گذرونی کنند ولی این چیزها به شما لذت و رضایت درونی نمیده. اینکه ما کار مفیدی با وقت با ارزشمون نمیکنیم، به این علت هست که کمبود در انضباط شخصی داریم. اگر هر روز بنویسین، عادت به نظم و انضباط در شما قوی میشه. در واقع میشه گفت که شما از این نظم و انضباط میتونین به همه چی در زندگیتون برسین.

بهبود مهارت متقاعد سازی

نوشتن هیچی جز متقاعد سازی خواننده با کلمات نیست، ولی ابزار شما محدوده و شما فقط میتونین از کلمات برای گفتن داستان خودتون استفاده کنین. زمانی که برای خودتون مینویسین، سعی میکنین که خودتون رو با کلمات متقاعد کنین.  پس هر چی بیشتر بنویسین، در متقاعد کردن بهتر میشین.

پرورش خود آگاهی

هیچی بیشتر از ترجمه افکار به کلمات به شناخت خودتون کمک نمیکنه. اگر خودتون رو مجبور کنین که هر روز بنویسین، به طور خودکار باعث میشه که بیشتر از خودتون سر در بیارین. این خود آگاهی یکی از مهمترین مهارت‌ها است که باعث موفقیت های شغلی هم میشه.

بهتر تصمیم گرفتن

خیلی از وقت ها ما کارهایی رو انجام میدیم که نمی دونیم چرا داریم انجام میدیم. بهشون فکر کنین؛ چه وقتهایی شده که در جواب “چرا داری این کار رو میکنی؟” گفتین “نمیدونم!” . این نشونه‌ی ضعف در فکر کردن هست. درسته که ما خیلی از چیزها رو نمیدونیم ولی باید بهشون آگاه باشیم. زمانی که تو درباره‌ی مسیر انتخاب تصمیم هات مینویسی، به طور ناخود آگاه از اون “چرا؟” آگاه میشی.

مشاهده قدرت پدیدار شدن در عمل

وقتی که یک کاری رو هر روز انجام بدی، هیچ تفاوتی رو در همون لحظه احساس نمیکنی. گاهی فکر میکنی که نفع انجام این کار چیه. ولی وقتی به انجام اون عمل استمرار ببخشی، اثرات مثبت اون کار پدیدار میشه. نوشتن روزانه میتونه قدرت پدیدار شدن رو نشون بده. مثل خیلی از چیزهای دیگه!

صادقانه باید گفت که نوشتن روزانه فواید دیگه ای هم داره. نوشتن روزانه برای بازخورد گرفتن ها، مبارزه با اضطراب، آشنایی با ایده های جدید و بهتر از تمام این ها میتونی از نوشتن برای تحت تاثیر قرار دادن بقیه و رسیدن به اهداف زندگی استفاده کنی.

همه‌ی اینا عالیه ولی چجوری میتونین به عادت نوشتن روزانه دست بیابین؟

بخون و یاد بگیر:

با دزدیدن روش نوشتن بقیه شروع کن! این یک استراتژی هست که از کتاب Austin Kleon یاد گرفتم. دزدیدن یکی از روش هایی است که میتونی با استفاده از اون راه و روش خودتو پیدا کنی. و همینطور اگر با روشهای بقیه در چالش باشی هیچ وقت نمیتونی بهونه بیاری که منبع الهامی نداشتی. مهارت نوشتن رو جدی بگیر. هر چقدر که میتونی با خوندن کتابها و گذروندن دوره‌ها و ورکشاپ ها یادبگیر.

آلارم روزانه برای نوشتن بذار:

هیچی مهمتر از داشتن روتین روزانه برای یک نویسنده نیست. اول به این فکر کن که چه زمانی برای نوشتن بهتر هست. صبح یا عصر؟ قبل یا بعد از اینکه بچه ها از خواب بیدار شن؟ پس یک آلارم روی گوشیت بذار و بعد ازینکه زنگ زد بشین و بنویس.

سنگ بزرگ علامت نزدن:

هدفت باید این باشه که یک جمله درست بنویسی. فقط یکی! زیبایی این هدف اینه که اولین جمله‌ای که به ذهنت میاد درست ترینه. پس هیچ وقت نگو که بد مینویسی. از ساختن هدف هایی مثل “من میخوام روزانه ۱۰۰۰ کلمه بنویسم.” دوری کن. معلومه که زیاده! پس تلاش کن برای همون یک جمله. بعدش ادامه بده.

حواس پرتی ها رو از خودت دور کن:

درباره عادت نوشتن روزانه به آدمای نزدیکت بگو. ازشون بخواه که در اون زمان مزاحمت نشن. من هم به خانواده و دخترم درباره این عادت گفتم. من سه ساعت از صبح رو به نوشتن اختصاص میدم. در این ساعات گوشیم رو در حالت Do not disturb میذارم و مینویسم.

 بیشتر اوقات مردم میگن که “فقط شروع کن!” و این درسته. “شروع کردن” مهمه! ولی چیزی که هست اینه که خیلی ها میتونن واسه یک روز بنویسن. دو روز یا حتی چند روز! ولی مردم کمی هستند که به طور مداوم و برای سال هاست که دارن مینویسن. و تو نیاز به سال ها داری تا اثرات نوشتن رو بتونی ببینی. پس فقط شروع نکن: ادامه بده!

 

این ترجمه‌ای از مقاله ای با همین عنوان “Form A Daily Writing Habit—It Will Improve Your Life” در وبلاگ Darius Foroux است که ما با ترجمه اون به زبان خودمان برای شما منتشرش کردیم. امیدوارم از این نوشته استفاده کنید و اگر مارو مفید دونستید به بقیه معرفیمون کنید.