هوش مصنوعی: چه شغل هایی بیشتر در معرض نابودی هستند؟

چه شغل هایی بیشتر در معرض نابودی با پیشرفت هوش مصنوعی هستند؟

احتمالا این روزها شما هم بیشتر از پیش سرویس هایی مبتنی بر هوش مصنوعی را میبینید که بسیار محبوب شده اند یا اینکه اخبار مرتبط با آن بسیار هیجان انگیز است، به عنوان مثال سرویس ChatGPT! هوش مصنوعی (Artificial intelligence) به سرعت در حال پیشرفت است و پتانسیل تغییر بسیاری از صنایع و بخش ها را دارد. با این حال، برخی از مشاغل ممکن است نسبت به سایرین در برابر جایگزینی با Ai آسیب پذیرتر باشند. در این مطلب از بلاگ خودمان قصد داریم برخی از مشاغلی که بیشتر در معرض خطر جایگزینی هستند را معرفی کنیم:

مشاغل مرتبط با خدمات مشتری و پشتیبانی

ربات های چت می‌توانند به سؤالات، شکایات و بازخوردهای مشتری به طور مؤثرتر و دقیق‌تری نسبت به عوامل انسانی رسیدگی کنند. آنها همچنین می توانند توصیه ها و پیشنهادات شخصی را بر اساس داده ها و ترجیحات مشتری ارائه دهند. یادگیری و سرعت عمل سریعتر در AI میتواند هم سرعت پاسخگویی را سریعتر کند و هم اینکه به عوامل انسانی کمتری نیاز باشد.

مشاغل مرتبط با حسابداری و ورود داده

هوش مصنوعی می تواند کارهایی مانند ثبت تراکنش‌ها، تولید فاکتورها، تطبیق حساب ها و تهیه گزارش ها را خودکار کند. همچنین می‌تواند خطاهاو ایرادات، ناهمخوانی ها در داده ها و بررسی را سریع‌تر و قابل اطمینان‌تر از انسان تشخیص دهد.

هوش مصنوعی و مشاغل مرتباط با برنامه نویسی

هوش مصنوعی می تواند با استفاده از تکنیک های پردازش زبان طبیعی (NLP) و یادگیری ماشین (ML) کد را به زبان های مختلف بنویسد و همچنین سریعتر آن را ویرایش و اجرا کند. همچنین می تواند حجم زیادی از داده ها را تجزیه و تحلیل کند و راهکار، پیش بینی و پیشنهاد ایجاد کند.


مشاغل مرتبط با بازاریابی و ارتباط با مشتری

هوش مصنوعی می‌تواند از تشخیص صدا، تولید زبان طبیعی (NLG) و هوش هیجانی (EI) برای برقراری ارتباط با مشتریان از طریق تلفن یا پلت‌فرم‌های آنلاین استفاده کند. همچنین می تواند پرداخت ها را پردازش کند، رسید صادر کند و موجودی را ردیابی کند.
اینها تنها نمونه هایی از مشاغلی هستند که ممکن است در آینده با خطر جایگزینی با هوش مصنوعی مواجه شوند. با این حال، این بدان معنا نیست که انسان ها قرار هست کاملا بیکار شود. همیشه نیاز به خلاقیت، قضاوت و همکاری انسانی وجود خواهد داشت. اما بازهم آینده غیرقابل پیشبینی هست ولی بهرحال در حال حاضر Ai بهتر می تواند به عنوان یک دستیار نیروی انسانی فعالیت کند.

فرصت های جدید با هوش مصنوعی

البته Ai می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای انسان‌ها نیز ایجاد کند تا مهارت‌های جدیدی را بیاموزند، مهارت‌های موجود را تقویت کنند یا به مشاغل مختلف روی بیاورند. هوش مصنوعی همچنین می تواند با ارائه کمک، راهنمایی و بازخورد، توانایی های انسان را افزایش دهد.

لطفاً از تأثیر هوش مصنوعی بر مشاغل نترسید و دلسرد نشوید. در عوض، کنجکاو و خوشبین باشید که چگونه می‌توانید از آن برای بهبود عملکرد کاری و رضایت خود استفاده کنید.